Joniškio „Aušros” gimnazijos administracijos ir mokytojų stažuotė Taline

  • Paskelbta: 2024-10-07
  • Kategorija: TŪM

Joniškio „Aušros” gimnazijos administracijos ir mokytojų komanda rugsėjo 23 - 26 dienomis buvo išvykusi į Estiją. Ši stažuotė - viena iš numatytų Joniškio rajono savivaldybės „Tūkstantmečio mokyklų” projekto (TŪM) pažangos plano veiklų - „Lyderystė veikiant (leadership in action). Programos parengimas ir įgyvendinimas”. Jos metu organizuojami mokymai – svarbi ugdymo proceso dalis, skirta mokyklos vadovų ir mokytojų kompetencijoms stiprinti. Išvykos tikslas - apsilankyti Tallinna Kesklinna mokykloje, pabendrauti su ten dirbančiais mokytojais bei besimokančiais mokiniais, administracija, pasisemti patirties ir idėjų.

Mokykla įsikūrusi Talino senamiestyje, savo veiklą pradėjo 2013 m. Joje mokosi 345 mokiniai, dirba 40 mokytojų. Ši mokykla vykdo mokinių atranką (4 į vieną vietą). Atrankos metu vyksta pokalbis su tėvais ir mokiniu, labai svarbus tėvų požiūris į mokslą, vaiko auklėjimą.

Nustebino privačios mokyklos mokesčio skaičiavimas ir prieinamumas (200 eurų mėnesiui), tai maksimali suma, nustatyta Estijos Švietimo ministerijos visoms privačioms mokykloms.

Tallinna Kesklinna mokykloje laikomasi susitarimo su mokiniais ir jų tėvais, kad mokiniai mokykloje nesinaudotų mobiliaisiais telefonais. Mokykloje mokiniai dėvi uniformą „polo marškinėliai“ ir kepurėlė, tačiau marškinėlių spalvą kiekvienos klasės mokinių yra skirtinga.

Mokiniai mokomi savarankiškumo ir atsakingumo, mokytojai elektroniniame dienyne neįrašo namų darbų, mokiniai turi patys užsirašyti ir atsiminti. Mokykloje 2 kartus per mokslo metus vykdomi mokyklos lygio standartizuoti testai: estų kalbos, matematikos, anglų kalbos, gamtos mokslų. Siekiama pažinti mokinius: 2 kartus per mokslo metus klasės auklėtojas po 15 minučių turi individualius pokalbius su kiekvienu auklėtiniu ir kartą per mokslo metus trišalius pokalbius.

Turėjome galimybę aplankyti pamokas. Klasės gana erdvios, kadangi mokinių skaičius negali būti didesnis negu 24. Labai patogūs modernūs vienviečiai suolai pritaikyti dirbti individualiai, poromis, ar net grupėmis po 4 ar net 6. Jau treti metai kaip Estijos mokyklos dirba pagal atnaujintas programas, tai vis dar turi problemų dėl naujų vadovėlių. Mokytojai dirba su senais arba ieško informacijos kituose šaltiniuose. Materialinė bazė gana turtinga – kompiuteriai, išmanios lentos. Labai gausus dailės kabinetas priemonėmis, kuriomis pasirūpina pati mokykla.

Mokykla dirba pagal STEM programą ir dalykus integruoja vykdydama projektus bei dienos išvykas į kitas erdves. Tą dieną visos 9 klasės buvo išvykę į mišką su biologijos, chemijos, geografijos mokytojais atlikti įvairių užduočių.

Mokykloje nėra sporto salės, tačiau šalia yra sporto mokykla, o pabendravę su mokiniais supratome, kad dauguma jų turi papildomų veiklų tokių kaip ledo rutulys, plaukimo treniruotės, šokiai, tačiau ne mokykloje.

Mus nustebino Kūrybinės dirbtuvės – tai erdvė įrengta kadaise buvusiame sandėlyje – gamykloje. Šios dirbtuvės yra tarptautinis projektas. Jame dirba įvairių profesijų savanoriai iš įvairių šalių. Jų misija padėti vaikams atsakyti į jiems rūpimus klausimus per kūrybiškumą. Vaikai darydami įvairius eksperimentus, kurdami įvairius daiktus žadina savo smalsumą ir išsprendžia jiems iškilusius klausimus – problemas. Šiais metais vienai klasei į tvarkaraštį yra įtrauktas vienas Kūrybiškumo užsiėmimas kurio metu vaikai susigalvos problemą ir ją bandys išspręsti. Tai bus visų metų projektas.

Kūrybinės dirbtuvės remiamos ne pinigais, bet priemonėmis pvz.: siuvimo fabrikai – medžiagų skiautėmis, plastiko perdirbimo įmonė – plastiku ir t.t.. Tačiau mokiniams įgyvendinant projektus tai didžiulė pagalba.

Mokyklos mokinių valgiaraštis sudaromas visai savaitei ir skelbiamas ekrane foje.  Valgykla veikia Švediško stalo principu. Mokiniai gali rinktis jiems patinkamą ir mėgstamą garnyrą prie mėsiško ar vegetariško patiekalo, yra galimybė atsigerti pieno.

Ši stažuotė „Aušros” gimnazijos administracijos ir mokytojų komandai suteikė informacijos apie Estijos Švietimo sistemą, problemas ir pasiekimus. Pamatėme gerai vertinamos privačios mokyklos darbo organizavimo sistemą, mokytojų ir vadovų lyderystę. Parsivežėme naujų idėjų, įkvėpimo naujiems užmojams...

TŪM projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos