Briuselio II Europos mokykloje kvepia ne tik tradiciniais vafliais…
- Paskelbta: 2024-05-09
- Kategorija: TŪM
Joniškio „Aušros” gimnazijos administracijos ir mokytojų komanda balandžio 15 - 19 dienomis dalyvavo Briuselio II Europos mokykloje organizuotuose mokymuose. Ši stažuotė - viena iš numatytų Joniškio rajono savivaldybės „Tūkstantmečio mokyklų” projekto (TŪM) pažangos plano veiklų - „Lyderystė veikiant (leadership in action). Programos parengimas ir įgyvendinimas”. Jos metu organizuojami mokymai – svarbi ugdymo proceso dalis, skirta mokyklos vadovų ir mokytojų kompetencijoms stiprinti. Išvykos tikslas - apsilankyti Briuselio priemiestyje įsikūrusioje Briuselio II Europos mokykloje, pabendrauti su ten dirbančiais mokytojais bei besimokančiais mokiniais, pasisemti patirties ir idėjų.
Stažuotės metu stebėtos įvairių mokomųjų dalykų (lietuvių kalbos, matematikos, fizikos, chemijos, filosofijos, anglų kalbos, biologijos, IT , gamtos mokslų) pamokos, dalyvauta susitikimuose su administracija, mokyklos ir mokytojų darbo veiklų, metodinių darbo grupių specifikos, mokinių savivaldos pristatymuose, aptartos egzaminų rengimo užduotys. Buvo patirta ir neplanuotų staigmenų - mokomosios evakuacijos pratybos. Kadangi jų praktika mokykloje dažna, daugiau kaip 3000 moksleivių talpinančioje mokymo įstaigoje iš pastato evakuojamasi sutelktai ir sklandžiai…
Mokykloje darbas organizuojamas net 9 kalbų sekcijose: vokiečių, anglų, suomių, prancūzų, italų, lietuvių, olandų, portugalų ir švedų, o tokį gausų mokinių būrį ugdo kiek daugiau kaip 300 mokytojų, kuriuos konkurso būdu atrenka ir deleguoja kiekvienos ten besimokančių mokinių šalies švietimo institucijos. Kadangi sekcijų mokiniai daugumos dalykų mokomi gimtąja kalba, labiausiai džiugino bei buvo naudinga pabendrauti su tautiečiais - atskirų mokomųjų dalykų mokytojais, aptarti jų darbo specifiką, kylančius iššūkius, kolegiškai pasidalinti patirtimi, „pasimatuoti” mokomąsias programas - kaip organizuojamos ugdomosios ir popamokinės veiklos savoje mokykloje, o kaip - užsienyje. Tiesa, pakalbinti mokiniai labiausiai džiaugėsi praktinėmis veiklomis gamtos mokslų laboratorijoje, nors tai būtų tik šeštokų (pagal tenykštę mokymosi sistemą - pirmokų) gamtos pamoka, kurios metu grupėse marinuojami (raugiami) daržovės ir vaisiai pagal atsineštus močiučių receptus. Vaikai gali eksperimentuoti ir pajusti kūrybos džiaugsmą. Ir labai šiltai nuskamba mokinio žodžiai: „Žiūrėkim į receptą, bet darykim pagal savo receptą” arba „Tu nežinai, ar teisingai, ir sužinosi tik pirmadienį, kada ragausim…”. Buvo galima pastebėti, kad kasdienis mokyklos gyvenimas ir lūkesčiai orientuoti į pasiekimus - siekiama organizuotumo, optimalaus darbo tempo, drausmės. Šiek tiek neįprasta vertinimo sistema bei įvairios mokyklos tvarkos, mokinių klubai ir jų veiklos…
Taip pat buvo smagu patirti, kad tokioje didelėje tarptautinėje daugiakultūrėje ugdymo įstaigoje puoselėjamos savos kultūrinės tradicijos. Vienas iš įspūdingiausių mokyklos renginių- kiekvienos sekcijos kartą per metus organizuojama tradicinio maisto degustacija. Šio vizito metu vykęs renginys buvo skirtas tradiciniams Iberijos pusiasalio šalių valgiams ir gėrimams - nuo šaltų užkandžių iki karštųjų patiekalų ir desertų. Tokiomis dienomis mokykloje kvepia ne Belgijos pasididžiavimu - vafliais (dideliais, storais, kvadratiniais, minkštais, su traškančia plutele, apšlakstytais karamele ar tirpintu šokoladu, su šviežiais vaisiais), bet visa gama kitokių kvapų ir jų niuansų. Gausus Iberijos pusiasalio šalių stalas sukvietė ir pavaišino apie 200 popietės dalyvių …
Patirtis mokykloje papildė ir įvairios pažintinės ekskursijos: apsilankyta Didžiojoje aikštėje, pasigrožėta Gildijų pastatais, pabuvota Europos Parlamente. Itin didelį įspūdį paliko ne tik Briuselio, bet ir visos Belgijos simbolis – Atomiumas – didelė metalinė konstrukcija, vaizduojanti net 165 milijardus kartų padidintą geležies molekulę. Aplankyti jame įsikūrę muziejus bei parodų centras. Ne mažiau įspūdinga pažintis su Briuge - nuostabios architektūros bei įdomios istorijos miestu - vingiuotomis gatvelėmis, siaurais gotikiniais pastatais, bokštais bei tiltais, kanalais, plukdančiais klegančius ekskursantų laivelius. Daugybė katedrų ir jose dvelkianti ramybė…
Ši trumpa stažuotė „Aušros” gimnazijos administracijos ir mokytojų komandai suteikė naudingų profesinių žinių, įkvėpė tolesniam darbui. Bendrystė, sutelktumas, kūrybingumas, energija - šiandien tai svarbu kiekvienoje mokykloje. Ir ne tik šiandien…
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.