TŪM ilgalaikės programos „Kompetencijų tobulinimas darbui laboratorijose“ pirmasis modulis

  • Paskelbta: 2025-11-04
  • Kategorija: TŪM

Spalio 29 d. rajono biologijos, fizikos ir chemijos mokytojai pradėjo TŪM ilgalaikės programos „Kompetencijų tobulinimas darbui laboratorijose“ pirmąjį modulį – Mūšos tyrelio pelkės fizinį, biologinį ir cheminį tyrimą.
Biologijos mokytojos tyrinėjo pelkės ekosistemą – rinko augalus ir vabzdžius, juos apibūdino, gilino žinias, kaip šią temą integruoti į mokymo turinį. Stebėjo kiminus kaip mikroklimato indikatorius ir planavo kartu su mokiniais atlikti bandymą, siekiant nustatyti kiminų gebėjimą sugerti vandenį. Fizikos mokytojai pagal elektros laidumą nustatė pelkės vandens užterštumo lygį, įvairiais būdais matavo medžių aukštį, o stebėdami temperatūrų pokyčius analizavo, kaip pelkė veikia vietinį klimatą. Tuo metu chemijos mokytojai paėmė vandens ir dirvožemio mėginius iš kelių vietų, rinko augalų, kerpių ir samanų pavyzdžius.
Laikas tyrimams prabėgo labai greitai – visiems buvo smagu dirbti su šaunia komanda netradicinėje aplinkoje. Po sočių ir skanių pietų fizikos, chemijos ir biologijos grupės darbus tęsė mokyklos laboratorijose. Biologės analizavo kiminų sandarą pro mikroskopą, nagrinėjo, kaip negyvi kiminai virsta durpėmis. Naudodamos EcoLabBox rinkinį tyrė ežero ir pelkės vandenį – nustatė pH, amonio, nitratų, nitritų bei fosfatų kiekius, taip pat vandens kietumą. Chemijos mokytojos atliko pelkės vandens pH tyrimą, analizavo dirvožemio (durpių) chemines savybes, nustatė kiminų ekstrakto rūgštingumą ir modeliavo taršos poveikį Tyrelio pelkės ekosistemai. Fizikai susistemino gautus rezultatus laboratorijoje.
Refleksijos metu visos grupės apibendrino savo darbo rezultatus, pasidžiaugė puikiu bendradarbiavimu bei sutarė tęsti veiklas ir toliau gilinti laboratorinius įgūdžius.

Projektas finansuojamas #NextGenerationEU ir LR valstybės biudžeto lėšomis.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos