Mokytojų stažuotė Sicilijoje

  • Paskelbta: 2025-11-23
  • Kategorija: TŪM

Mokinių atostogos mokytojams – kompetencijų gilinimo, dalijimosi patirtimi metas. Tad lapkričio 3-6 dienomis „Aušros“ gimnazijos 7 mokytojų grupė dalyvavo darbo stebėjimo ir įtraukiojo ugdymo kompetencijų taikymo bei gilinimo veiklose Italijoje (Sicilija). Ši stažuotė organizuota įgyvendinant TŪM (Tūkstantmečio mokyklų) programos veiklas, kurių tikslas – gilinti įtraukiojo ugdymo kompetencijas, dalintis darbo patirtimi, stiprinti ugdymo kokybę. Veiklą koordinavo socialinių mokslų daktarė, aktyvi Italijos lietuvių bendruomenės narė Simona Crisafulli.

Lankytasi Ali Terme Instituto Comprensive Stefano D‘Arrigo mokykloje. Mokytojų grupė stebėjo įvairių dalykų ( muzikos, gamtos mokslų, italų ir anglų kalbų bei tikybos) pamokos, kuriose buvo skirtingo spektro sutrikimų turinčių vaikų. Įtraukiojo ugdymo sistema Italijoje labai gerai išplėtota nuo 1973 m. Tai parodo didelę sukauptą patirtį šioje darbo srityje. Italijoje nesakoma „specialiųjų poreikių mokinys“ arba „kitoks“, jis yra „įgalus kitaip“. Vadinasi, kiekvienas vaikas ugdomas išsiaiškinus jo sugebėjimus ir galimybes bei suteikiant reikiamą pagalbą. Mokytojai noriai dalijosi savo darbo patirtimi, metodais, pavyzdžiais, pasakojo apie kasdienius iššūkius, aktyvų tėvų, mokyklos bendruomenės, institucijų dalyvavimą įtraukiojo ugdymo procese. Kiekvienam specialiųjų poreikių mokiniui yra sudaroma individuali ugdymo programa ir tinkamos sąlygos tobulėti. Atsižvelgiant į sutrikimų spektro skalę, mokiniui suteikiama visa įmanoma pagalba. Pavyzdžiui, klasėje gali būti 12 mokinių ir 8 besirūpinantys turinčiais specialiųjų poreikių mokiniais specialieji pedagogai su padėjėjais.

Daug kalbėta apie saugios aplinkos sukūrimą mokiniui: sėdima vieta klasėje, šalia esantys žmonės, net jų sėdėjimo tvarka ir kt. Dėmesys aplinkai skatina mokinius atsipalaiduoti, susikaupti darbui, įsitraukti į klasės veiklas. Teko stebėti realias situacijas pamokų metu su „įgaliais kitaip“ mokiniais ir mokytojų bei visų jų pagalbininkų susitelkimą suvaldant situaciją. Tokia patirtis - neįkainojama.

Pradžiugino mokinių nuoširdumas, smalsumas, aktyvumas,.... komplimentai. Smagiai visi sušokę tarantelą, pamokėme siciliečius lietuvių liaudies šokių ir ....„išvertėme“ jų vardus į lietuvių kalbą.

Abipusis pasidalijimas sukaupta patirtimi ir idėjomis įkvėpė gimnazijos mokytojas naujiems darbams ir patirtims.

Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos